Novetats curs 2009-2010
- Taller d'invertebrats del Departament d'educació del Zoo de Barcelona: foto 1 - foto 2 - foto 3 (Primer d'eso)
- Correccions de les activitats complementàries del tema 6 i del 7 (Primer d'eso)
- Activitats complementàries del tema 6 i del 7 (Primer d'eso)
- Activitat de dissecció del tema 5 i activitats complementàries (Tercer d'eso)
- Tercera avaluació (Tercer d'eso)
- Tercera avaluació (Primer d'eso)
- Activitats de recuperació de la primera i la segona avaluació (Tercer d'eso)
- Examen 4a i 4b - correcció (Tercer d'eso)
- Exercicis de preparació de l'examen 4 (Tercer d'eso)
- Examen 4 - correcció (Primer d'eso)
- Exemples d'activitats d'avaluació (CFGM Conducció d'activitats fisicoesportives al medi natural)
- Examen 3a i 3b - correcció (Tercer d'eso)
- Àlbum de fotografies del Viatge a Berlín (2n Bat.) [enllaç extern amb Flickr]
- Report gràfic de la dissecció de cor i pulmons de xai (Tercer d'eso)
- Càlcul de les calories ... un estudi de la nostra dieta! [Taules de composició dels aliments] (Tercer d'eso)
- Examen 3 - correcció (Primer d'eso)
- Bloc del web (Què podem fer amb el bloc?)
- Visita al Museu Mollfulleda de Mineralogia d'Arenys de Mar (Primer d'eso)
- Segona avaluació (Tercer d'eso)
- Segona avaluació (Primer d'eso)
- Activitat complementària 4 (Tercer d'eso)
- Conèixer les plantes -1a part- (CFGM CAFMN)
- Conèixer les plantes -2a part- (CFGM CAFMN)
- Examen 1 - criteris correcció (CFGM CAFMN)
- Activitats complementàries 'en línia' 2 [Google Moon] (Primer d'eso)
- Examen 2 - correcció (Primer d'eso)
- Examen 2a i 2b - correcció (Tercer d'eso)
- Activitat complementària 3 (Tercer d'eso)
- Activitat complementària 2 (Tercer d'eso)
- Examen 1a i 1b - correcció (Tercer d'eso)
- Activitat complementària 1 [gràfic act. 1 format .jpg] (Tercer d'eso)
- Activitats complementàries 'en línia' 1 [Google Sky] (Primer d'eso)
- Activitats complementàries 1 - Annex 1 [format pdf] (Primer d'eso)
- HOME (homeprojectES's Channel) un film de Yann Arthus-Bertrand (versió en castellà - versió en anglès)
- HOME éducation - Dossier pedagògic (castellà) [2.7 MB]
- Examen 1 - correcció - resultats (Primer d'eso)
- Exemples d'activitats d'avaluació - correcció (Primer d'eso)
- Pàgina inicial del Cicle Formatiu de Grau Mitjà: Conducció d'activitats fisicoesportives al medi natural
- Pàgina inicial de Tercer d'eso (Primera avaluació)
- Pàgina inicial de Primer d'eso (Primera avaluació)
- Del currículum a les programacions (Departament d'Educació) [324 KB]
- Desplegament del Currículum d'eso (Dd'E)
- Programacions didàctiques 2009-10 (Dd'E)
Del curs 2008-2009
- Memòria primer d'eso 08-09 (exàmens - correccions d'exàmens - activitats complementàries - materials 'projecte d'anglès')
- Any Darwin: Descabdellant les arrels de l'arbre de l'evolució (D. Bueno - Revista Escola Catalana: nov. 08)
- Tots els exàmens de Primer d'eso d'enguany - correccions
- Les noves PAU - LOE
- Recursos 1: carpeta del canvi climàtic - activitats d'Emilio Pedrinaci - itinerari geoambiental: Riera de les Arenes (Terrassa)
- Decret de l'avaluació dels aprenentatges de l'alumnat de batxillerat [520 KB]
- Cicle Formatiu de Grau Mitjà: Conducció d'activitats fisicoesportives al medi natural
- Currículum de Biologia, Ciències de la Terra i del Medi ambient, i Ciències per al món contemporani (Bat. LOE)
- Currículum de les Ciències de la naturalesa (LOE): Primer d'eso - Segon d'eso - Tercer d'eso - Quart d'eso
[+ més]
Del curs 2007-2008
- Unitat didàctica d'Immunologia [199 KB]
- Decret d'ordenació dels ensenyaments de l'educació secundària obligatòria (LOE) [6.3 MB]
- Currículum de les ciències de la naturalesa (LOE) [366 KB]
- Competències bàsiques (LOE) [274 KB]
[+ més]
Un text
[...] Es podria considerar un obstacle per a l'adolescència (...) l'excés d'estimulació a què estan sotmesos els nois i les noies. Ja s'esntén: no d'estímuls de tota mena, sinó excés d'un tipus particular d'estímuls. Especialment, d'aquells estímuls que arriben abundosament pels canals de la cultura popular de massa, és a dir, fomentats per les indústries del lleure i que, lògicament, són de caracter consumista. Però l'excés d'estímuls apaga el desig. I, paradoxalment, els nostres fills, més estimulats que mai no ho hagi estat cap altra generació, poden arribar a ser els fills més desmotivats que mai hi hagi hagut. Excés de joguines que s'abandonen immediatament, de marques de vestir que perden el seu interès just després de comprar-les, d'esports que joves aprenents practiquen amb equipaments de professional, d'activitats extraescolars que s'abandonen ben aviat, d'estudis, de vacances...
En el terreny de les opcions professionals, d'altra banda, s'ha passat d'haver d'estudiar el mateix que el pare o d'aprendre un ofici gràcies al qual es podria treballar en una indústria o taller del mateix poble, a una situació en la qual l'adolescent ha d'escollir entre desenes i desenes d'especialitats per orientar un futur professional. I ho ha de fer només a partir de referències indirectes i sense cap experiència immediata, escollint el futur professional amb la mateixa actitud del qui ha d'escollir una marca de detergent o, encara pitjor, del qui ha d'escollir un regal per qual mai no havia sentit cap desig especial.
El problema de la desmotivació, doncs, cal encarar-lo exactament per l'altra banda de com sol ser pensat: en general, no calen pas més estímuls, sinó al contrari. La desmotivació es cura amb austeritat, amb contenció, amb un entrenament en l'autocontrol. Allò que caldria és un marc educatiu molt més sobri d'estímuls materials, però acompanyat d'un coixí molt més generós d'estímuls afectius i intel·lectuals que no pas l'actual.
Salvador Cardús (El desconcert de l'educació. Edicions La Campana, 2000)
[+ més]