Novetats del curs 2010-2011
- Plataforma Eleven i Digital-Text
- Centres Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa (CESIRE)
- Biblioteca de Recursos Digitals per a l'Aula (Alexandria)
- Pàgina inicial de Primer d'eso (Primera avaluació)
- Projecte EDUCAT1x1
Del curs 2009-2010
- Bloc del web (Què podem fer amb el bloc?)
- Visita al Museu Mollfulleda de Mineralogia d'Arenys de Mar (Primer d'eso)
- HOME (homeprojectES's Channel) un film de Yann Arthus-Bertrand (versió en castellà - versió en anglès)
- HOME éducation - Dossier pedagògic (castellà) [2.7 MB]
- Pàgina inicial del Cicle Formatiu de Grau Mitjà: Conducció d'activitats fisicoesportives al medi natural
- Pàgina inicial de Tercer d'eso (Primera avaluació)
- Pàgina inicial de Primer d'eso (Primera avaluació)
- Del currículum a les programacions (Departament d'Educació) [324 KB]
- Desplegament del Currículum d'eso (Dd'E)
- Programacions didàctiques 2009-10 (Dd'E)
[+ més]
Del curs 2008-2009
- Recursos 1: carpeta del canvi climàtic - activitats d'Emilio Pedrinaci - itinerari geoambiental: Riera de les Arenes (Terrassa)
- Decret de l'avaluació dels aprenentatges de l'alumnat de batxillerat [520 KB]
- Cicle Formatiu de Grau Mitjà: Conducció d'activitats fisicoesportives al medi natural
- Currículum de Biologia, Ciències de la Terra i del Medi ambient, i Ciències per al món contemporani (Bat. LOE)
- Currículum de les Ciències de la naturalesa (LOE): Primer d'eso - Segon d'eso - Tercer d'eso - Quart d'eso
[+ més]
Del curs 2007-2008
- Unitat didàctica d'Immunologia [199 KB]
- Decret d'ordenació dels ensenyaments de l'educació secundària obligatòria (LOE) [6.3 MB]
- Currículum de les ciències de la naturalesa (LOE) [366 KB]
- Competències bàsiques (LOE) [274 KB]
[+ més]
Un text
[...] Els nens aprenen de les seves equivocacions i dels seus encerts sempre i quan les persones adultes que els envolten no reaccionin a les equivocacions com si fossin un fracàs. L'estudi de la ciència s'hauria de construir al voltant d'una sofisticació que ha anat creixent lentament a partir de tres preguntes: Per què? I què? i Què passaria si ...? Aquestes preguntes resumeixen els processos de perplexitat creativa, d'extreure conclusions i de comprovar idees mitjançant l'observació, que estan en el cor del pensament científic, tant formal com informal. [...] La ciència hauria de barrejar-se amb l'escriptura creativa i els nens haurien de començar a fer un quadern privat, tant descurat i poc disciplinat com vulguin, sobre coses que els intriguen, observacions divertides i idees vagues.
Guy Claxton (Educar mentes curiosas, 1991)
[+ més]