logo 110810 anys web

unes imatges

TreballantObservantLes classes de ciències

A finals d'aquest mes de setembre farà deu anys que va començar aquest web amb l'objectiu d'introduir l'ús de la xarxa internet entre els estudiants de les assignatures de ciències en els ensenyaments secundaris de Catalunya. Aquest desè aniversari coincideix amb l'arribada a les aules dels 'llibres digitals', dels ordinadors pels alumnes i les pissarres digitals interactives (PDI) acompanyades de canons de projecció i equip de so en molts centres de secundària de casa nostra (Projecte EduCAT1x1) [Imatges de l'editor amb enllaços externs ubicats al portal Flickr.com]

Novetats del curs 2010-2011

Del curs 2009-2010

[+ més]

Del curs 2008-2009

[+ més]

Del curs 2007-2008

[+ més]

Un text

[...] Els nens aprenen de les seves equivocacions i dels seus encerts sempre i quan les persones adultes que els envolten no reaccionin a les equivocacions com si fossin un fracàs. L'estudi de la ciència s'hauria de construir al voltant d'una sofisticació que ha anat creixent lentament a partir de tres preguntes: Per què? I què? i Què passaria si ...? Aquestes preguntes resumeixen els processos de perplexitat creativa, d'extreure conclusions i de comprovar idees mitjançant l'observació, que estan en el cor del pensament científic, tant formal com informal. [...] La ciència hauria de barrejar-se amb l'escriptura creativa i els nens haurien de començar a fer un quadern privat, tant descurat i poc disciplinat com vulguin, sobre coses que els intriguen, observacions divertides i idees vagues.
Guy Claxton (Educar mentes curiosas, 1991)

[+ més]

Creative Commons License

Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons

| PDF | pàgina d'inici | contacteu amb l'autor | google analytics | gmail | Bloc | Flickr | ©2010-2011 cienciesnaturals.com