Novetats curs 2009-2010
- Bloc del web (Què podem fer amb el bloc?)
- Visita al Museu Mollfulleda de Mineralogia d'Arenys de Mar (Primer d'eso)
- Segona avaluació (Tercer d'eso)
- Segona avaluació (Primer d'eso)
- Fotografies de vegetals
- Activitat complementària 4 (Tercer d'eso)
- Conèixer les plantes -1a part- (CFGM Conducció d'activitats fisicoesportives al medi natural)
- Conèixer les plantes -2a part- (CFGM CAFMN)
- Examen 1 - criteris correcció (CFGM CAFMN)
- Activitats complementàries 'en línia' 2 [Google Moon] (Primer d'eso)
- Examen 2 - correcció (Primer d'eso)
- Examen 2a i 2b - correcció (Tercer d'eso)
- Activitat complementària 3 (Tercer d'eso)
- Activitat complementària 2 (Tercer d'eso)
- Examen 1a i 1b - correcció (Tercer d'eso)
- Activitat complementària 1 [gràfic act. 1 format .jpg] (Tercer d'eso)
- Activitats complementàries 'en línia' 1 [Google Sky] (Primer d'eso)
- Activitats complementàries 1 - Annex 1 [format pdf] (Primer d'eso)
- HOME (homeprojectES's Channel) un film de Yann Arthus-Bertrand (versió en castellà - versió en anglès)
- HOME éducation - Dossier pedagògic (castellà) [2.7 MB]
- Examen 1 - correcció - resultats (Primer d'eso)
- Exemples d'activitats d'avaluació - correcció (Primer d'eso)
- Pàgina inicial del Cicle Formatiu de Grau Mitjà: Conducció d'activitats fisicoesportives al medi natural
- Pàgina inicial de Tercer d'eso (Primera avaluació)
- Pàgina inicial de Primer d'eso (Primera avaluació)
- Del currículum a les programacions (Departament d'Educació) [324 KB]
- Desplegament del Currículum d'eso (Dd'E)
- Programacions didàctiques 2009-10 (Dd'E)
Del curs 2008-2009
- Memòria primer d'eso 08-09 (exàmens - correccions d'exàmens - activitats complementàries - materials 'projecte d'anglès')
- Any Darwin: Descabdellant les arrels de l'arbre de l'evolució (D. Bueno - Revista Escola Catalana: nov. 08)
- Tots els exàmens de Primer d'eso d'enguany - correccions
- Les noves PAU - LOE
- Recursos 1: carpeta del canvi climàtic - activitats d'Emilio Pedrinaci - itinerari geoambiental: Riera de les Arenes (Terrassa)
- Decret de l'avaluació dels aprenentatges de l'alumnat de batxillerat [520 KB]
- Cicle Formatiu de Grau Mitjà: Conducció d'activitats fisicoesportives al medi natural
- Currículum de Biologia, Ciències de la Terra i del Medi ambient, i Ciències per al món contemporani (Bat. LOE)
- Currículum de les Ciències de la naturalesa (LOE): Primer d'eso - Segon d'eso - Tercer d'eso - Quart d'eso
[+ més]
Del curs 2007-2008
- Unitat didàctica d'Immunologia [199 KB]
- Decret d'ordenació dels ensenyaments de l'educació secundària obligatòria (LOE) [6.3 MB]
- Currículum de les ciències de la naturalesa (LOE) [366 KB]
- Competències bàsiques (LOE) [274 KB]
[+ més]
Un text
En una societat que es basa tant en la ciència per a la satisfacció de totes les necessitats humanes -calor, llum, aliments, vestits, transports, medicina, oci- ¿no han de saber tots els joves alguna cosa de la naturalesa d’aquesta vasta sofisticació en la que suren les seves vides? (...) I en un sentit més general, les persones necessiten poder parlar i comprendre una mica el llenguatge científic per participar, per bé que només sigui mentalment, en debats sobre temes relacionats amb la ciència que les afecten a escala personal, local, nacional o mundial. (...) Centrar-se en temes científics contemporanis també és una manera d’oferir als joves una certa comprensió de la naturelesa de la recerca científica i de com es desenvolupa el coneixement científic. (...) I amb aquests temes contemporanis, els ensenyants no han de retrocedir cap al seu còmode món de la certesa personal. Han d’unir-se als seus estudiants en un món incòmode on no hi ha respostes correctes, i, al fer-ho, tant els ensenyants com els estudiants poden captar genuïnament una imatge del coneixement científic com el residu acumulat de conjectures i recerques humanes acalorades i difícils. (...) L’examen d’alguns temes que actualment estan sotmesos a debat i que tenen importància social és més “viu” pels estudiants i, conseqüentment, és més probable que els faci participar, [...] i els hi mostri el costat incert, creatiu i humà de la ciència.
Guy Claxton (Educar mentes curiosas. El reto de la ciencia en la escuela. VISOR SA, 1994)
[+ més]