Pel que es veu, ells -CDC, ERC i CUP, l’ANC, l’ÒMNIUM, l’AMI- mai faran la DUI. Només aniran donant voltes.

13516230_1077446552302460_3625934681689315090_nmai la farà

Josep Vilalta Boixader
RUI per DUI

Per Bet Salat – ( Resum ) 28 de juny de 2016

….El referèndum unilateral d’independència va tenir sentit al 9N el qual va acabar sent un “bluff” perquè ni ERC, CDC ni CUP, a part de no donar-li garanties democràtiques, tampoc li van donar vinculació política. És a dir, van ser ells els que van tenir l’oportunitat per desobeir a l’estat espanyol i no ho van fer. El gran problema ara mateix és una qüestió de confiança. Després d’obeir més de 50 sentències del tribunal constitucional, després que Artur Mas prometés un referèndum vinculant per acabar quedant-se en res, quanta població es mobilitzarà i fins a quin punt servirà perquè la resta d’Estats que NO et volen reconèixer ho facin?……..

….Si el que es vol és jugar de debò el que caldria primer és un cop d’efecte real per dotar a la població de confiança; òbviament tornar a fer un referèndum seria l’excusa perfecta per intentar repetir allò que no van saber o voler fer el 9N. Per què caure en el mateix parany i perdre més temps quan estan legitimats per fer la DUI, allò que suposadament portaven al programa, tenint 72 diputats, i podent celebrar un referèndum ratificatori posterior? …

….Una majoria parlamentària en cap cas hauria de suposar un fre. Si el que volen és evitar l’inevitable, la DUI, poden continuar inventant-se excuses i repetir fórmules com han anat fent fins ara. Si el que volen és fer la independència, jo ho tinc clar, DUI ara o que vegin com l’independentisme va caient a mesura que es van incomplint acords i l’economia espanyola es va recuperant….

…..Si el que es vol és la independència, la declaració unilateral és l’únic camí per saber realment fins a on es pot i s’està disposat a arribar. Mentre es repeteixin fórmules ja fracassades i pensades pels mateixos protagonistes de sempre, el destí que ens espera és el mateix que hem, tingut fins ara.

Per Bet Salat

1 sense por salmó

Publicat dins de General | Envia un comentari

El problema ara no és Espanya sinó els catalans que hem de fotre el camp i no ho fem. DUI ja !

El problema ara no és Espanya sinó els catalans que hem de fotre el camp i no ho fem. DUI ja !

Publicat el 1 de juliol de 2016

mai la faràREF VIA MORTA11s2016

És temps d’anar alhora, cap a la DUI i si podem estaviar-nos el referèndum de ratificació molt millor.

En una societat com la nostra, el Quebec o Escòcia un Referèndum abans de fer la DUI es té molt risc de perdre’l.

Si el Referèndum de ratificació es fa quan la gent ja s’ha asserenat és molt més fàcil guanyar-el. La gent se sumen al cavall guanyador. Aleshores els tants per cent favorables pugen.

Salvador Molins, Conseller de Catalunya Acció i simpatitzant de l’UPDIC de Jordi Fornas, ex batlle de Gallifa (UPDIC = Units per a Declarar la Independència Catalana)

1 PRECIPITEM_6

Publicat dins de General | Envia un comentari

Són Pares de la Nació els catalans que la volen viva i lliure. Preparem-nos per la DUI.

1 - negres

“La Nació sencera, la llengua catalana, l’estat independent i la constitució com la de l’Havana, catalana, breu, clara i potent.”

Xirinacs també va deixar definicions de nació de gran valor i en un dels llibres de Santiago Espot hi ha una dedicatòria sobre nació i en concret la nostra que ve a dir “n’hi ha que la neguen … però que ho deu fer que sempre l’ataquen? és o no és en que quedem?!

———————————–

I aprofitant l’ocasió diré referent al Procés Constituent de la nova República Catalana que “El Procés Constituent ha de ser sols en les coses vitals i concretes, les coses tècniques s’han de deixar pels tècnics, i ha de ser ràpid, no pas un altre motiu per anar matant el temps”

Coses vitals? Jo ho dic així, assegurem les bases dse la nació i fem una Constitució que sigui per això i que en els temes que venen després de les bases de la nació fem-la que sigui millorable i actualitzable en el temps.

Aquestes són per a mi unes de les principals columnes de la nació:

“La Nació sencera, la llengua catalana, l’estat independent i la constitució com la de l’Havana, catalana, breu, clara i potent.”

Salvador Molins, Conseller de Catalunya Acció, soci de l’ANC, soci de l’ÒMNIUM, membre de Compromesos amb la DUI i simpatitzant de l’UPDIC «Units per declarar la Independència Catalana» de Jordi Fornas ex batlle de Gallifa.

1 PRECIPITEM_6

Publicat dins de General | Envia un comentari

Espanya no vol canviar … ! DUI ja!

27s

Sr. Puigdemont vostè sap on té el cap?

La pilota catalana no és a Espanya sinó a Catalunya. Des del 27S del 2015 vostès JxSí estant en temps mort i el temps del partit es va acabant.

El Sr. Homs després que el Partit que ell representa i que té tantes coses a defensar (menys la DUI) hagi perdut 88000 votants, un 15% de votants en 6 mesos, ara per a més INRI pretén pactar amb el Partido Socialista Obrero Español per a canviar no sé què? hauria de saber -ja ho sap- i no enganyar, que:

Espanya no vol canviar ni vol referèndums que la puguin destruir.

Segons alguns altres despistats resulta que a la Xina s’ho està pensant, però mai es decidiran si Catalunya no dóna el pas.

Potser que ens preparem per la DUI d’una punyetera vegada.

Salvador Molins, Conseller de Catalunya Acció i simpatitzant de l’UPDIC, Units per Declarar la Independència Catalana, de Jordi Fornas ex batlle de Gallifa.

11s20161-NO-26J

Publicat dins de General | Envia un comentari

ANGLATERRA HA FET EL QUE CATALUNYA ENCARA NO HA FET. … DUI JA !

DUI DUI

Felicito els anglesos per la seva decisió, per no haver fet cas de falses temptacions i falses ofertes, i sobretot per haver posat davant de tot i sempre la seva sobirania.

Felicito Europa si és una unió econòmica, una unió política, un club o pseudo  federació de la qual se’n pugui sortir.

La Independència d’una nació, la seva plena sobirania, és el primer de tots els valors d’un Poble que se sap i es vol nació lliure. Això tot Poble conscient de la seva naturalesa no ho pot oblidar sota cap excusa o concepte, compartir sobirania no vol dir renunciar-hi, una federació i una confederació s’han de fonamentar en el dret primer i absolut de poder-ne sortir. Europa no pot pretendre mai que ser europeu pugui ésser un valor superior a ser català o anglès, si Europa vol ser viable haurà d’esdevenir la Confederació dels Pobles i nacions lliures que la conformin.

Felicitats anglesos, felicitats Anglaterra!

Felicitats també Escòcia, Gal·les, Irlanda del Nord per la vostra decisisó, encara que sigui contrària a la d’Anglaterra. Sou uns Pobles madurs i dignes, vull ara mateix la mateixa maduresa per a Catalunya -la meva nació-.

Desitjo que Catalunya faci ben aviat la seva DUI. Per a nosaltres aquest és el millor camí i quan més aviat el fem millor!

Europa queda debilitada amb la marxa d’Anglaterra ja que Europa perd gran part del poc que tenia d’anglosaxona, a partir d’ara l’eix germànic-franc-espanyol pesarà massa i en cas de que la Unió s’autodestrueixi els catalans quedaríem altra vegada amenaçats per l’esperit feixista i invasor espanyol de sempre. Sempre he cregut que l’afer “Franco” i el seu “Movimiento” no era altra cosa que una de les moltes formes imperialistes i invasores de la mateixa Espanya o Castella, una de les seves múltiples facetes, sempre imperialista, colonitzadora i espoliadora.

En resum que ho fotem el camp de pressa o quedarem atrapats com un vulgar peó arrossegat per la Geoestratègia actual que per moments se’ns està girant en contra. Això ja ens va passar el 1714. Ara des del 2012 fins ara hem esperonat als mateixos anglesos a prendre la seva actual decisió. Ells ho han fet.  Perfecte! Però nosaltres els catalans encara no ho hem fet, en parlem molt però no ho hem fet, estem distrets i anem donant voltes perdent un temps escàs i preciós.

És culpa meva i de molts de nosaltres, ens hem refiat de gent i partits que no tenen les ganes, el convenciment, la maduresa, ni la fermesa necessàries per portar Catalunya a la seva Independència. Quan reaccionarem? Quan crearem una alternativa independentista i sobiranista de veritat? El temps del moment actual se’ns acaba!

Salvador Molins, Conseller de Catalunya Acció, soci de l’ANC, soci de l’ÒMNIUM, simpatitzant de l’UPDIC -Units per Declarar la Independència de Catalunya- partit fundat per Jordi Fornas, ex batlle de Gallifa.

1-NO-26J

Publicat dins de General | Envia un comentari

MxI : La llei de l’embut i l’estat català independent

Lleis catalanes d'estat per precipitar les estructures d'estat! __ BIC 2390

Lleis catalanes d’estat per precipitar les estructures d’estat! __ BIC 2390

Per les estrucutres d’estat … lleis d’estat !!!

Salvador Molins (PPCC) <smolins9@gmail.com>
19.23 (Fa 10 minuts)

Hola, he pensat que sense una estructura complicada però els homes del MxI moviment per la Independència que ja va definir l’ANC en els seus començaments hauríem de coordinar-nos de fet, d’alguna manera ja ho fem, hem d’assolir la consciència de formar un sol cos, el poli rabiut de la pel·lícula ja que l’ANC moltes vegades fa de poli bo, respectuós i mesurat, suposo que d’alguna manera és el que ha de fer per no escampar massa el ramat dels partits. Seria bo un potent MxI on tots els independentistes hi fossim com a elements ferms i potents.

Com pots veure el tema de la Declaració de la Independència unilateral va agafant força i això crec que és gràcies a tants i tantes dones i homes com tu i com jo. El Tena hi va donar una bona empenta i jo no m’he quedat curt, amb menys potència perquè sóc més desconegut i petit.

Ara ja toca parlar de la constitució de l’Havana i la de Reagrupament, jo veig més potent la primera, però la segona també té algunes coses bones quan parla dels PPCC i com a element pedagògic breu.

Hi ha una altre tema que he intuït al conèixer fa dos dies aquest jutge Santiago Vilanova, aquest home té la preparació suficient per reorganitzar el Poder Judicial Català en una setmana i no crec exagerar, com ell segur que hi han més jutges, notaris i advocats, deuen estar aplegats en una sectorial de l’ANC.

Han. hem de construrir ja els tres poders catalans d’estat: el poder legislatiu, el poder executiu i el poder judicial, com si fossin a l’ombra … rebels!

El que ja ens cal ara són les decisions -d’estat-.

Mas va començar a parlar d’Estructures d’Estat, podem començar per les lleis a l’estil del que serà l’estat català independent, no fent cas de la legalitat espanyola, començar a trencar passant d’ells i de les seves lleis i dels seu joc brut entre “Constitución, leyes, juezes i policías” l’aparent bon rotllo “de las instituciones, derechos y demás” i l’amenaçant patacada de “la Ley” “la desautorización”, la “suspensión”, la “prisión”, … quan no l’ “indulto a los suyos” o la “culpabilización” dels nostres.

Calen lleis catalanes rebels … i passar d’ells! ja!!!

Salvador Molins, BIC, CA, MxI, ANC, SI

Fotografia: Concentració a Berga (Josep Soler, SI i ANC)
del dia de la Declaració de la Sobirania Catalana

 

2 comentaris a l’entrada: Lleis catalanes d’estat per precipitar les estructures d’estat! __ BIC 2390

  1. Salvador Molins i Escudé diu:
    L’estat som nosaltres!
    MagdalenaMontsegur | dimecres, 6 de febrer de 2013 | 09:08h
    No oblidem que la sobirania recau en el Poble, som nosaltres -no pas el Govern- qui constitueix la Nacio catalana. La iniciativa social, personal, col.lectiva resulta fonamental per endegar un país lliure amb estructures i funcions d’estat.
    Els que tinguin pressa que no esperin: Comencem!
  2. Salvador Molins i Escudé diu:
    El Tribunal Internacional de Justícia de la Haia en la seva sentència del 22 de juliol del 2010 va proclamar:

    – Declarem que no existeix en el Dret Internacional cap norma que prohibeixi les declaracions unilaterals d’Independència.

    – Declarem que quan hi ha contradicció entre la legalitat constitucional d’un estat i la voluntat democràtica preval aquesta segona.

    – Declarem que en una societat democràtica, a diferència d’una dictadura, no és la llei la que determina la voluntat dels ciutadans, sinó que és aquesta voluntat la que crea i modifica, quan sigui necessàri, la legalitat.

    Catalunya Acció
Publicat dins de General | Envia un comentari

Fer la DUI demà mateix, gest clau per a l’èxit del procés.

Antoni Abat Ninet (professor de dret a la Universitat de Copenhaguen i ponent al parlament català): ‘La DUI l’hauria feta l’endemà del 27-S. No ho hem tingut mai tan bé com ara’

La intervenció al Parlament, molt crítica amb la lentitud del procés, va impressionar. El seu full de ruta és anar de cara al gra: fer una DUI demà mateix, com aquell qui diu, i exactament el mateix dia convocar un referèndum unilateral d’independència. Al referèndum es demanaria si la gent ratifica la independència ja declarada. No creu que el camí sigui escriure una constitució, ara, sinó centrar-se en la independència. I també defensa la DUI, que troba  (Extret de Vilaweb).

Au, i ara, tots els xaiets a votar a les Espanyes, que els que viuen del “procés”, és a dir, d’allargar l’autonomia i retardar la nostra independència diuen que hem de ser forts a Madrid, com deia el mateix Pujol i en Miquel Roca fa 30 anys.

farrrr

1-NO-26J

Publicat dins de General | Envia un comentari

LA DUI … ELLS MAI LA FARAN … que els voti sa mare!

Ell_mai_no_ho_faria_FA1 - NO 26J
LA DUI …
ELLS MAI LA FARAN … que els voti sa mare!
.
Per la Independència només hi ha un camí “LA DUI” i una sola opció: ABSTENCIÓ. NO ANAR-HI. NI ESPANYA, NI EL TC NI LES SEVES ELECCIONS.
.
Ells, Junts pel Sí , La CUP, l’ANC, CDC, ERC, ells MAI FARAN UNA DUI. ELLS MAI LA FARAN !
.
AQUEST 26-J del 2016 … VOTAR? – No, Gràcies !
.
LES NOSTRES VOTACIONS VAN ÉSSER EL 27S del 2015 i les vam guanyar, però la CUP, ERC i CDC -Junts pel Sí- van enganyar i trair Catalunya, la seva misèria de plantejaments, manca d’estratègia i de voluntat d’alliberar de veritat Catalunya els va portar a mentir i autoenganyar-se dient que no es podia fer la DUI perquè no s’havien assolit el 50%+1 de vots quan les DUI no es basen en vots sinó en diputats, o sigui el que se’n diu voluntat política unilateral d’alliberar el teu Poble. En el cas Català, com proporcionalment va ésser a Kosovo, sols es necessiten la suma de 68 Diputats i l’acte de la Declaració que no cal fer-lo en el Parlament sinó en qualsevol local dignificat pel mateix acte de Declaració, com podrien ésser el Palau de la Música, el Teatre Nacional o el mateix Teatre Municipal de Berga.
.
Junts pel Sí i la CUP van mentir, havien guanyat les eleccions i han disposat fins ara de 72 diputats, majoria molt ample i digne per fer una DUI catalana perfecte i democràtica, conforme a la Jurisprudència actual de la Comunitat Internacional, de la qual n’és responsable i tutor el Tribunal de Dret Internacional de La Haia.
.
Junts pel Sí i la CUP no han seguit la lliçó del Molt Honorable President Macià de fer tot el Possible per Guanyar la Independència de Catalunya.
.
Com resa aquell anunci dels gossos abandonats a la carretera “ells mai ho faran” “ells mai faran la DUI” -La DUI l’únic camí homologat-  són eunucs catalans autonomistes que no saben treure’s espanya del cap, són uns perfectes i agenollats esclaus de les polítiques, lleis i mentalitats de la “meseta castellana”, servents i agenollats fidels a l’amo espanyol que, amb la complicitat d’ells, ens roba diners, recursos, futur, dignitat, sobirania i llibertat. Glòria a Castella! Glòria! eunucs catalans!
.
La Dui amb 72 diputats es podia fer, però ELLS MAI LA FARAN !!!
.
Que les voti sa mare! Que vagin a pidolar sous i prebendes a Castella.
.
Votar-los en unes eleccions estrangeres …. ? -NO, GRÂCIES !!!
.
Salvador Molins, Conseller de Catalunya Acció, soci de l’ANC, soci de l’ÒMNIUM, membre de Compromesos amb la DUI i simpatitzant de l?UPDIC -Units per a Declarar la Independència Catalana- de Jordi Fornas ex batlle de Gallifa.
DUI DUI
Publicat dins de General | Envia un comentari

La línia recta de la Independència passa per la DUI. El Referèndum en tot cas ha de ser de Ratificació de la DUI.

1 - NO 26J

Les Fotografies i particions d’aquest post els he fet jo, Salvador Molins de Catalunya Acció, que coincideixo amb moltes coses de les que ací expressa Quim Torra, menys en una: La Vía és la DUI i posteriorment només si la Comunitat Internacional ho demana es faria el Referèndum de Ratificació de la DUI.  El text és de Quim Torra.

L’etapa de preindependència ara ja és d’execució”
“Que només disposarem de la nostra mobilització i determinació per fer front a tots els obstacles (cens, funcionaris amenaçats, etc.)? Efectivament. Però ja sabem que això és l’únic de què disposarem sempre.”
I només des de la força de la gent i de la seva determinació els passos següents poden tenir
èxits.”
el mateix CATN, després de recordar casos semblants a Noruega, Estònia i Croàcia, afirma: “Fins i tot podria valorar-se la possibilitat que la mateixa proclamació d’independència inclogués un compromís de celebració d’un referèndum de ratificació, anunciat en el termini més breu possible.”    (Quim Torra)

Les Fotografies i particions den aquest post els he fet jo, Salvador Molins de Catalunya Acció que coincideixo amb moltes coses de les que ací expressa Quim Torra, menys en una: La Vía és la DUI i posteriorment només si la Comunitat Internacional ho demana es faria el Referèndum de Ratificació de la DUI.
EXTRET DEL PUNT-AVUI – OPINIÓ
ESCRIPTOR I EDITOR - 17 juny 2016 2.00 h

TRIBUNA

La línia recta

QUIM TORRA - ESCRIPTOR I EDITOR

“Afegir-hi el RUI en aquest moment situa la qüestió catalana allà on ha de ser: la pròpia sobirania i la democràcia

27s

Les eleccions del 27-S van marcar no tan sols la desaparició –o si voleu, superació– de la Catalunya autonòmica, sinó que també van endur-se allò que denominàvem “la fase de definició i estudi del procés”. L’etapa de preindependència, que com molt bé la definia fa uns mesos el professor Carles Boix “és ja d’execució”, obre una etapa inèdita, sí, sense manual d’instruccions.

estat català independent república

El punt de partida és la Resolució 1/XI del Parlament de Catalunya, del 9 de novembre de 2015. Tal com indica el seu segon article, “El Parlament de Catalunya declara solemnement l’inici del procés de creació d’un estat català independent en forma de república”. Tornem-ho a llegir i adonem-nos de la transcendència de cada una de les paraules. Però no només això: el Parlament de Catalunya, “com a dipositari de la sobirania i com a expressió del poder constituent, reitera que aquesta cambra i el procés de desconnexió democràtica de l’Estat espanyol no se supeditaran a les decisions de les institucions de l’Estat espanyol, en particular del Tribunal Constitucional…”.

És a dir, vam decidir que érem sobirans i que només pertoca als catalans escollir el nostre futur polític. D’altra banda, també vam planificar un calendari que, en 18 mesos, aspirava a portar a la pràctica un “cercle virtuós”: creació d’estructures d’estat, procés civil constituent i pla de xoc social; i tramitació de les lleis constituents.

1743630_599143356900484_4940143862166674914_n

Malauradament, no disposar de pressupostos altera aquest camí traçat i caldrà fer tot el possible per a aprofitar els recursos que es puguin “salvar”. És una greu errada (perquè res com l’acció del govern ens podria fer més “real” el futur que la República Catalana vol oferir als seus ciutadans). Les palanques de la confiança i la responsabilitat hem de fer-les servir alhora i junts.

I ara què? Al meu entendre, per una banda, el tronc central de l’acció de govern és perfectament defensable i hauria de continuar (el cercle virtuós, la no-cooperació amb l’Estat, comunicar, comunicar i comunicar, la legitimitat democràtica, el tarannà, la persistència, el diàleg).

En canvi, sí que cal plantejar-se el final d’aquesta legislatura excepcional.

PRECIPITEM_6

La llei més important que s’ha de tramitar, la famosa llei de règim jurídic (o de transitorietat jurídica) prevista en l’actual full de ruta, implica la desconnexió de l’ordenament jurídic espanyol al mateix temps que decretarà la continuïtat de les lleis que no contradiguin la creació del nou estat. Com és fàcil d’entendre, no és que sigui inconstitucional, és inconstitucionalíssima. Però ens situa davant mateix de l’objectiu que ens vam marcar: som sobirans i nosaltres decidim.

10426080_880147815368036_1519353385737757046_n

Tot això, repeteixo, era el que estava previst fins ara.

Arribats a aquest punt, som davant del desconegut.

I només des de la força de la gent i de la seva determinació els passos següents poden tenir
èxits.

I és aquí precisament on té sentit “enriquir” el full de ruta amb el RUI, entès no només com un referèndum d’independència, sinó de ratificació de tot el que s’ha vingut fent des del 27-S. De fet, el mateix CATN, després de recordar casos semblants a Noruega, Estònia i Croàcia, afirma: “Fins i tot podria valorar-se la possibilitat que la mateixa proclamació d’independència inclogués un compromís de celebració d’un referèndum de ratificació, anunciat en el termini més breu possible.”

HAIA_FOT

És a dir, unim l’aprovació de la llei de règim jurídic i referèndum. És la manera de fer-ho i de fer-ho bé, respectant el 48% en tots els sentits i aspirant a una majoria absoluta que referendi tot el camí desenvolupat (majoria que, com hem constatat, sempre serà molt més fàcil d’assolir si només hem d’escollir entre un sí o un no). Un referèndum amb conseqüències jurídiques i vinculants.

Se’m dirà que és igualment inconstitucional. És clar que sí. Però és que la independència de Catalunya ha de ser inconstitucional o no serà. Precisament al que aspirem és a dotar-nos de la nostra pròpia constitució catalana. I, en canvi, afegir-hi el RUI en aquest moment situa la qüestió catalana allà on ha de ser: la pròpia sobirania i la democràcia.

Que és un trencament? Ho és, sí, però també la llei de règim jurídic ens situa en la mateixa posició. Que només disposarem de la nostra mobilització i determinació per fer front a tots els obstacles (cens, funcionaris amenaçats, etc.)? Efectivament. Però ja sabem que això és l’únic de què disposarem sempre.

11s2016

Que ens trobarem davant d’escenaris “gandhians”? I tant, o és que algú es pensava arribar a la república catalana d’una altra manera?

Podem donar-hi voltes, però la línia recta cap a la independència passa pel RUI.

AUTOR

 

“Que només disposarem de la nostra mobilització i determinació per fer front a tots els obstacles (cens, funcionaris amenaçats, etc.)? Efectivament. Però ja sabem que això és l’únic de què disposarem sempre. “

1 sense por salmó

Publicat dins de General | Envia un comentari

Volem eixamplar la base independentista? Demostrem que estem disposats a prendre el poder. (Santiago Espot)

Volem eixamplar la base independentista? Demostrem que estem disposats a prendre el poder. El capteniment dubitatiu es decanta sempre a favor del que demostra fermament i obertament que vol guanyar. Ningú fa costat als que sempre es lamenten que no els deixen fer. En política, el poder serveix per canviar les coses i la raó per consolar als que perden.” (Santiago Espot )

MAJORBC

Santiago Espot | 18/05/2016 a les 22:35h

A Catalunya l’expressió “ens hem de carregar de raons davant del món” ha estat, i és, una de les més recurrents per part dels dirigents polítics anomenats sobiranistes. Fa l’efecte que amb això n’hi haurà prou perquè la comunitat internacional intercedeixi per nosaltres. Fa uns mesos el secretari d’Hisenda de la Generalitat, en una entrevista a La Vanguardia, afirmava que “jo crec que ens trobarem amb una independència assumida de facto per la comunitat internacional, les empreses i l’estat espanyol. Al final hauran de seure a la taula. Perquè els interessarà tant a nosaltres com a ells fer-ho”. És clar, i a ell a sobre li pagaran el dinar.

El fet de pensar només que tenim la raó pot portar al paroxisme de voler fer creure a Espanya que ells també sortiran guanyant amb un estat català i que serem més amics que mai. Pensen que els espanyols ballaran d’alegria quan perdin el seu 20% del PIB i el seu pes a la UE quedi a l’altura del de Polònia. Una Catalunya independent deixaria Espanya amb un poder més reduït en el Consell de la UE, donat que el vot de cada estat depèn en part de la seva població (ho serà de forma absoluta a partir de 2017). El vot espanyol equival al 9,09% de la població de la UE, donats els seus més de 46 milions d’habitants, el que significa que es troba a només tres percentuals per sota d’Itàlia i quatre del Regne Unit. El nostre trencament amb Espanya els deixaria allunyats del grup principal com són Alemanya (16%) i França (gairebé 13%). Quedaria només tres punts per sobre d’una “potència” com Romania.

La quantitat de la seva població també condiciona la presència dels diferents estats en la composició del Parlament Europeu. Actualment Espanya té 54 escons i Polònia 51. Amb 7,5 milions d’habitants  menys el  número d’eurodiputats s’aniria igualant entre ambdós i la quantitat de funcionaris espanyols es podria reduir, donat que sempre hi ha relació directa entre la “grandària” de cada estat i la presència dels seus connacionals en la burocràcia europea. Tot plegat, deixaria Espanya en grans dificultats per a reivindicar un paper “líder” en la direcció europea i l’aproparia a la segona divisió tant en termes de població com de PIB.

Però no només existeixen raons econòmiques que fan que mai pugui arribar-se a cap acord amb Espanya que posi en qüestió, ni que sigui mínimament, la seva unitat territorial. Hi ha poderoses raons d’ordre de mentalitat col.lectiva que constitueixen un obstacle insuperable per poder arribar a un consens amb qualsevol govern de Madrid sigui del color que sigui. Un dels catalans que millor, i més finament, va saber copsar l’ànima castellana fou el gran periodista i escriptor Agustí Calvet, que ha passat a la història amb el pseudònim de Gaziel. En el seu “Castella endins”, amb quatre frases, ens dibuixa la pedra angular sobre la qual s’ha fonamentat la política espanyola dels darrers tres segles: “Castella no ha pogut entendre mai , acceptar ni consentir que en l’Espanya feta a la seva imatge pugui haver-hi un altre esperit diferent, encara que aquesta diferència sigui involuntària, fatal, i tan legítima com la seva; perquè segons ella (i a veure qui la convenç del contrari!) qualsevol altra forma de ser és una heretgia”.

Nosaltres, en ser un poble que el poder polític no l’hem exercit des de fa centúries (ha estat el veí el que ho ha fet) el veiem com una cosa aliena i l’associem de forma inconscient al totalitarisme. Tot plegat fa que tinguem distorsionat el seu autèntic significat. Entre la nostra gent està mal vist aquell que tingui ambició de manar. Generalment s’acostuma a dissimular aquesta vocació amb frases com “si m’ho demanen, m’hi posaré” o “estic a disposició de la gent”. Un aire de falsa modèstia embolcalla sempre la política catalana.

Si realment hom fes una autèntica pedagogia del que significa la direcció d’una societat moderna no tindríem capat el sentit del poder. Moisés Naím, en el seu exitós llibre La fi del poder, el defineix d’aquesta manera: “El poder és la capacitat de dirigir o impedir les accions actuals o futures d’altres grups d’individus. O, altrament dit, el poder és allò amb el que aconseguim que altres tinguin conductes que, d’una altra forma, no haurien adoptat.” Si això ho traslladem a la causa de la independència de Catalunya, vol dir que cal tenir poder per intentar avortar les iniciatives d’Espanya contra nosaltres. Exactament com també és imprescindible si volem modificar les actituds neutres respecte al nostre objectiu. Volem eixamplar la base independentista? Demostrem que estem disposats a prendre el poder. El capteniment dubitatiu es decanta sempre a favor del que demostra fermament i obertament que vol guanyar. Ningú fa costat als que sempre es lamenten que no els deixen fer. En política, el poder serveix per canviar les coses i la raó per consolar als que perden.

Publicat dins de General | Envia un comentari