INCENDIES

Posted in Cine - 2010 amb les etiquetes , , , , , , , on 18 abril 2012 by Martí

Incendies

Director: Denis Villeneuve

Intèrprets: Lubna Azabal, Mélissa Désormeaux-Poulin, Maxim Gaudette, Rémy Girard, Abdelghafour Elaaziz.

Gènere: Drama. Canadà, 2010. 125 min.


Jeanne i Simon Marwan són dos germans bessons que reben dues cartes de part de la seva mare just abans que aquesta mori. Una està dirigida al seu pare, a qui creien mort, i l’altre a un tercer germà del qual desconeixien totalment l’existència. Per a trobar-los, Jeanne marxa al Líban i comença a investigar el passat de la seva mare, cosa que la portarà a descobrir moltes coses que desconeixia d’ella i que li canviaran la vida per sempre.

Hi ha pel·lícules que ets conscient que has de veure, però que se t’escapen durant el (poc) temps que estan en cartellera i acaben constantment arraconades per la prioritat d’altres estrenes més actuals. I quan arriba el dia en què decideixes saldar aquest compte pendent, acostumes a penedir-te de tot aquest temps que has deixat passar. Incendies és una d’aquestes pel·lícules. Nominada l’any passat a l’Oscar a millor film de parla no anglesa, aquesta producció canadenca adapta una obra de teatre homònima de Wajdi Mouawad i construeix un drama intens, emocional i colpidor, enriquit per un interessant component social i històric que acompanya una trama principal en forma de “road movie”. Un viatge als orígens que arrossega l’espectador, especialment en la seva segona meitat, i que aconsegueix transmetre a l’espectador la forta càrrega dramàtica que suporten els personatges. Qui deia que Canadà era un país insuls?

Llegeix més »

REDENCIÓN (TYRANNOSAUR)

Posted in Cine - 2011, Cine - Estrena amb les etiquetes , , , , on 15 abril 2012 by Martí

Tyrannosaur

Director: Paddy Considine

Intèrprets: Peter Mullan, Olivia Colman, Eddie Marsan, Ned Dennehy, Sally Carman.

Gènere: Drama. Gran Bretanya, 2011. 90 min.


Joseph és un home violent, alcohòlic i amargat amb la seva vida, especialment després de matar accidentalment el seu gos, l’únic que li feia companyia. Un dia, després d’un altercat en un pub, la seva vida es creua amb la de Hannah, propietària d’una botiga que recull donatius de caritat, en la qual veu una possible sortida als seus problemes. No obstant, poc a poc va descobrint que la vida de Hannah tampoc es caracteritza per la felicitat.

El cinema britànic reafirma el seu immillorable estat de forma i completa el seu particular “hat-trick” al podi de les millors pel·lícules d’aquests primers mesos de l’any. I no ho fa precisament amb comèdies, sinó amb drames carregats de cruesa i pessimisme, i que posen a prova l’espectador explorant el costat més tenebrós de la condició humana. Així doncs, a Shame i Tenemos que Hablar de Kevin, s’hi afegeix ara Redención (Tyrannosaur), un intens i despiadat drama sobre l’odi, l’autodestrucció, la misèria i la culpa, conceptes que casualment també comparteixen els altres dos títols. Sota la implacable batuta de Paddy Considine, la pel·lícula presenta dos personatges atrapats en la desesperació de les seves respectives vides, quasi sense esperança de poder-ne escapar, però que busquen un suport recíproc que doni una mica de llum a la seva existència. Dues personalitats diferents, però molt més connectades del que sembla.

Llegeix més »

CREMATORIO

Posted in Sèries TV amb les etiquetes , , , , , , , , , , on 13 abril 2012 by Martí

Crematorio

Director: Jorge Sánchez-Cabezudo

Intèrprets: José Sancho, Alicia Borrachero, Juana Acosta, Pau Durà, Manuel Morón, Vicente Romero, Vlad Ivanov, Montserrat Carulla.

Gènere: Drama, policíac. Espanya, 2011. 8 capítols de 50-55 min.


Rubén Bertomeu és un constructor que s’ha fet d’or gràcies a l’explotació agrícola i immobiliària a la localitat valenciana de Misent. Gràcies a les seves influències amb la classe política i els seus tractes amb organitzacions il·legals, Bertomeu pot fer i desfer al seu gust, i és a punt d’engegar el seu projecte més ambiciós, el complex turístic Costa Azul. No obstant, l’intent de traïció d’un dels seus homes i altres contratemps familiars comencen a complicar-li la vida.

Sovint he estat acusat (i probablement amb raó) de defugir sistemàticament qualsevol sèrie espanyola, però no ens enganyem, no és gens habitual trobar una producció televisiva de qualitat parida en aquest país. I no és un tema de prejudicis, per molt que alguns vulguin veure-ho així, sinó que és una fama guanyada a pols. Només cal veure, per exemple, el nivell que està adquirint la BBC per adonar-se que estem a anys lluny. És per això que fa una il·lusió especial poder parlar d’una sèrie com Crematorio, la qual demostra que no tot està perdut, i que quan es prenen els referents adequats i es treballa seriosament, el resultat no té res a envejar a cap producció estrangera. Vuit capítols carregats d’intensitat, talent narratiu i elegància que enganxen l’espectador gràcies a l’atractiu dels personatges i la credibilitat de les històries. No sé si ho firmaria la HBO, però les diferències es veuen notablement reduïdes.

Llegeix més »

SAVAGES – Tràiler

Posted in Avanços amb les etiquetes , , , , , , , , , on 6 abril 2012 by Martí

Sembla que Oliver Stone s’ha deixat de tonteries i està disposat a fer-nos gaudir de nou. Després d’una dècada vagant pel panorama cinematogràfic amb despropòsits com World Trade Center o Alejandro Magno i controvertits documentals com Comandante i South of the Border, el director recupera el seu esperit dels 90 i adapta Savages, un dels “best sellers” de més èxit de Don Winslow, per presentar-nos un thriller ambientat en el món del tràfic de drogues a la frontera entre Estats Units i Mèxic. La història, carregada de trames i personatges, arrenca amb el segrest de la nòvia d’uns cultivadors de marihuana, que s’enfronten a un perillós càrtel mexicà per recuperar-la. Colors pujats, estètica “videoclipera” i que corri la sang!

Llegeix més »

TO ROME WITH LOVE – Tràiler

Posted in Avanços amb les etiquetes , , , , , , , , on 4 abril 2012 by Martí

Fidel a la seva cita anual, Woody Allen presenta la seva nova comèdia i estrena capital europea. Aquest cop, Roma és la protagonista de la col·lecció de postals que inclouen totes les pel·lícules del director novaiorquès en la seva particular gira europea i, com no podia ser d’altra forma, també el nom de la ciutat forma part del títol: To Rome With Love. Després de la petita joia de Midnight in Paris, Allen recupera el seu típic format de comèdia coral en què presenta quatre històries paral·leles que probablement s’acabaran trobant, molt a l’estil de Conocerás al Hombre de Tus Sueños. Per ara, el tràiler no promet massa, però sí que hi ha una gran novetat a celebrar, i és que el director torna a posar-se davant la càmera, sis anys després.

Llegeix més »

[REC] 3: GÉNESIS

Posted in Cine - 2012, Cine - Estrena amb les etiquetes , , , , , , , on 2 abril 2012 by Martí

[REC] 3: Génesis

Director: Paco Plaza

Intèrprets: Leticia Dolera, Diego Martín, Emilio Mencheta, Javier Botet, Mireia Ros, Àlex Monner.

Gènere: Terror, comèdia. Espanya, 2012. 80 min.


El Koldo i la Clara celebren el seu casament somiat. Després de la cerimònia religiosa, tots els convidats es traslladen a una antiga sala de festes per celebrar el convit, però, quan tot sembla anar com una seda, el tiet del nuvi cau del primer pis i mossega una de les invitades. A partir d’aquí, el caos s’apodera del lloc, el número d’infectats creix cada vegada més i sobreviure es converteix en una missió quasi impossible.

La saga de terror per excel·lència del cinema espanyol demostra que té corda per estona. Tot i els dubtes que va generar la fluixa [REC] 2 (2009), que va posar en dubte la necessitat d’allargar l’impacte que havia tingut la sorprenent [REC] (2007), els creadors de la saga Jaume Balagueró i Paco Plaza han sabut reinventar-ne l’enfocament i oferir una tercera entrega (en aquest cas, dirigida només per Plaza) que sap mantenir-se fidel al concepte inicial, però amb una personalitat diferent i uns objectius renovats. [REC] 3: Génesis no abandona el gènere terrorífic, però s’acosta de forma molt més clara a la comèdia que no pas al suspens i tensió constant que buscaven les seves dues antecessores. També l’apartat visual és diferent, ja que l’efecte de la càmera en mà es reserva tan sols pels primers minuts del film i queda definitivament abandonat just després de l’aparició del títol de la pel·lícula. Tota una declaració d’intencions.

Llegeix més »

EL DICTADOR – Tràiler

Posted in Avanços amb les etiquetes , , , , , , , on 30 març 2012 by Martí

Torna un dels grans provocadors del cinema actual. Després de posar-se a la pell d’un reporter de Kazakhstan a Borat i d’un amanerat periodista de moda a Brüno, el camaleònic Sacha Baron Cohen es transforma ara en el General Aladeen, un dictador àrab que és convidat a Estats Units perquè ofereixi un discurs a les Nacions Unides. El Dictador arriba amb el mateix propòsit que les seves antecessores: afrontar amb un humor aparentment fàcil i simple, però de missatge profundament irònic, els aspectes més espinosos de la societat nord-americana. En aquest cas, és força evident per on aniran els trets.

Llegeix més »

Pósters de pel·lícules en 8-bits

Posted in General amb les etiquetes , , , on 26 març 2012 by Martí

En plena era de la digitalització i el 3D, sempre és curiós fer un salt enrere (especialment pels que ho vàrem viure) i imaginar com serien algunes coses adaptades a l’entorn tecnològic de fa 25 anys. En aquest cas, el dissenyador Eric Palmer ha convertit uns quants pòsters de conegudes pel·lícules de la història del cine a una caracterització en 8-bits, la que es feia servir pels primers videojocs i que molts vam tenir la sort de gaudir. El resultat és força catxondo. Aquests en són alguns exemples (click a la imatge per ampliar):

  

Llegeix més »

TENEMOS QUE HABLAR DE KEVIN

Posted in Cine - 2011, Cine - Estrena amb les etiquetes , , , , , , , on 22 març 2012 by Martí

We Need to Talk About Kevin

Director: Lynne Ramsay

Intèrprets: Tilda Swinton, Ezra Miller, John C. Reilly, Jasper Newell, Rock Duer, Ashley Gerasimovich.

Gènere: Drama, thriller. Gran Bretanya, 2011. 110 min.


La vida d’Eva Katchadourian canvia per complet quan queda embarassada, de forma no desitjada, del seu fill Kevin. A pesar dels seus esforços, Eva no pot amagar el seu poc afecte cap al nen i la relació entre els dos cada cop es complica més a mida que Kevin va creixent. Poc a poc, el fill es dedica sistemàticament a fer-li la vida impossible a la seva mare, amb conseqüències que s’aniran agreujant amb el pas del temps.

El cinema britànic segueix colpejant amb força i sacsejant consciències. Després de l’impressionant exercici sobre el sentiment de culpa plasmat per Steve McQueen a Shame, ara és Lynne Ramsay qui n’agafa el relleu per presentar-nos una obra que afronta també la culpabilitat, però des del punt de vista de la frustració maternal i de la forta càrrega del penediment. Amb una narració explícita, però d’estructura complexa i carregada de detalls i al·legories, Tenemos que Hablar de Kevin conté un atractiu molt especial que atrapa des del primer moment i avança de forma implacable fins el seu desenllaç, mantenint una intensitat molt alta. Tot i algun excés de sofisticació i extremisme per part de la directora a l’hora d’imposar el seu marcat exercici d’estil, el film aconsegueix calar en l’espectador gràcies al seu caràcter obsessiu i la seva habilitat per jugar amb la nostra expectació fins l’últim moment.

Llegeix més »

INTOCABLE

Posted in Cine - 2011, Cine - Estrena amb les etiquetes , , , , , on 19 març 2012 by Martí

Intouchables

Directors: Olivier Nakache, Eric Toledano

Intèrprets: François Cluzet, Omar Sy, Anne Le Ny, Audrey Fleurot, Clotilde Mollet, Alba Gaïa.

Gènere: Comèdia. França, 2011. 105 min.


Philippe, un ric aristòcrata parisenc que ha quedat postrat en una cadira de rodes després de quedar tetraplègic a causa d’un accident de parapent, decideix contractar com a assistent a Driss, un jove immigrant que acaba de sortir de la presó i viu en un barri marginal de la ciutat. Tot i la seva aparent incompatibilitat, Philippe l’escull per davant d’altres candidats que semblaven molt més apropiats. Després d’uns inicis força difícils, la relació comença a rutllar a mesura que cadascun va descobrint el que li aporta l’altre, fins que arriben a convertir-se en inseparables.

Rècord històric d’espectadors a França, on ja s’apropa a la vertiginosa xifra de 20 milions de persones i ha encapçalat la taquilla durant deu setmanes consecutives, entusiasme gairebé unànime per part de la crítica i frec a frec directe amb tota una guanyadora de l’Oscar com The Artist als premis del cinema francès. La carta de presentació d’Intocable impressiona, i un cop vista resulta força comprensible que hagi rebut aquests nivells tan alts d’acceptació. La naturalitat, el respecte i l’espontaneïtat amb què la pel·lícula encara una temàtica tan delicada com la discapacitat, juntament amb l’habilitat per a tocar la fibra de l’espectador sense necessitat de recórrer a la llagrimeta fàcil, són clau en la seva capacitat per a commoure el públic de forma tan generalitzada. Gràcies a això, Philippe i Driss ja s’han convertit en una de les parelles estrella dins del gènere de la comèdia més recent.

Llegeix més »

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.