Darreres publicacions
En una societat tecnològica i complexa com la nostra cal ensenyar els nostres alumnes a pensar per ells mateixos, a fer-ho de forma creativa perquè puguin adaptar-se als canvis de la nostra època i amb la cura que els capaciti per conviure en pau amb un respecte democràtic a altres opcions diferents de la seva. Més que coneixements, en el futur els caldran habilitats que els permetin operar amb els coneixements disponibles. Aquesta proposta fa una aposta per aconseguir un pensament multidimensional, crític, creatiu i curós alhora, mitjançant l’aprenentatge de la filosofia a través de diversos recursos artístics, audiovisuals o tecnològics.
Europa reclama una renovació d'idees i de plantejaments perquè té la percepció o la intuïció de no estar prou preparada per a una sèrie de reptes que en un futur pròxim li cauran a sobre. Malgrat els importants progressos que ha fet Europa en les últimes dècades, hi ha la impressió difusa que cal trobar noves respostes i repensar algunes coses. Per què?
Perquè es perceben noves situacions com la globalització econòmica mundial, el del creixement malgrat el benestar general de sectors socials marginals, el de la insuficiència de recursos per mantenir l'actual nivell d'Estat del benestar i la seva estructura, el de la necessària renovació dels coneixements, el de la crisi demogràfica, el d'una massiva immigració extraeuropea, el de la pèrdua general de pes d'Europa, el de l'accentuació de la crisi de valors i falta de referents, el de la por dels benestants, d'haver de compartir el que tenen, el de la por dels necessitats, de ser deixats de banda.
Davant aquests reptes, Europa disposa de recursos, mitjans humans i materials, i capacitat d'engendrar idees i projectes molt importants. Prou importants com per donar-los una resposta positiva.