logotip del Centre d'Estudis Jordi Pujol

Centre d'Estudis Jordi Pujol

http://www.jordipujol.cat

 

 
logotip del Centre d'Estudis Jordi Pujol
rostre del Molt Honorable President Jordi Pujol
Català  |  Castellano  |  English     
Mida del text: A+  A-    
Pertanyo a una generació que puja lentament però obstinada, i que va a més, per honor i orgull del nostre país.
imatge de Jordi Pujol
 
    jordi pujolcentre d'estudis jordi pujol
Cerca avançada
   
   

Destaquem

09 de febrer de 2011
   
   

Un altre canvi de rasant

08 de febrer de 2011
Jordi Pujol
Un altre canvi de rasant

La setmana passada vàrem parlar del radical canvi de rasant que ha representat la reorientació d’actitud i de política econòmica del Govern espanyol. Que es va iniciar el passat mes de maig per la pressió conjugada d’una situació econòmica desesperada amb perill molt imminent d’intervenció europea i pel «diktat» de la Comissió Europea, del Fons Monetari Internacional, del Banc Central Europeu, del President Obama i d’una manera especialment espectacular de la Sra. Merkel. I que va culminar dijous passat amb la visita a Madrid de la Sra. Merkel i la presentació dels deures que li va fer el President Rodríguez Zapatero.

Llegir més

 

Exàmens al setembre?

09 de febrer de 2011
José Antich (La Vanguardia)

Retornar l’autoritat i la cultura de l’esforç a les aules no serà gens fácil, però si com a país volem excel•lir és necessari canviar la mentalitat social respecte la necessitat de destinar exclusivament les vacances al descans i recuperar els exàmens de setembre pels qui han suspès.

Descarregar en format PDF (179 KB)

 



Enric Roca: Causes abandó i fracàs escolar

   
   

Actualitat

 
   
   

Escala de valors

09 de febrer de 2011
Martí Gironell (Avui)

Educar en valors equival a formar ciutadans compromesos amb la societat i en la recerca de complicitats que sumin en nom del bé comú. En aquesta línia, és exemplar que a l’Escala algunes escoles substitueixin els càstigs per faltes lleus per serveis socials.

Descarregar en format PDF (285 KB)

 

Velocitats variables

09 de febrer de 2011
Rafael de Ribot (Avui)

Les limitacions de velocitat dels vehicles s’han de replantejar amb criteris tècnics i no polítics en funció de la seva efectivitat i beneficis sobre els ciutadans.

Descarregar en format PDF (207 KB)

 

Què volen els germans muslumans?

08 de febrer de 2011
(Le Monde)

L’aparell del moviemnt dels germans muslumans d’Egipte no és demócrata, però dóna suport a l’accés a major quotes de llibertat i a obrir un procés electoral i gaudeix d’un protagonisme mediàtic inèdit.

Descarregar en format PDF (470 KB)

 

 

Sous, inflació i productivitat

09 de febrer de 2011
Editorial (La Vanguardia)

Tenint en compte que Espanya és l’estat europeu amb més problemes de competitivitat, cal aplaudir la recepta de Merkel de vincular els salaris amb la productivitat. Però això exigirà fermesa i diàleg per part del govern envers els sindicats i patronals.

Descarregar en format PDF (166 KB)

 

Una doble aparença

09 de febrer de 2011
(Correire della Sera)

Itàlia celebra el seu cinquanté aniversari amb un sol dia de festa discreta: la crisi no és excusa perquè un estat grandiloquent es desprestigii celebrant aquesta data amb tant poca vistositat.

Descarregar en format PDF (88 KB)

 

Una gran societat: perdent els arguments

08 de febrer de 2011
Editorial (The Guardian)

La societat que propugnava Cameron, basada en la iniciativa individual i en aprimar l’adminsitració, ja no existeix: els retalls en serveis publics impossibiliten estimular l’activitat econòmica.

Descarregar en format PDF (90 KB)

 

Portada d'un diari
 

Monogràfic 11

desembre 2010

Editorial (Jordi Pujol): El prestigi de la literatura catalana

Col·laboradors: Xavier Pla, Àlex Susanna i Joan-Anton Benach.

Llegir el darrer monogràfic
Tots els monogràfics



Butlletí 241

08/02/2011

Editorial (Jordi Pujol): Un altre canvi de rasant

Col·laboradors: Antoni Puigverd, Valentí Popescu i Francesc Cabana.

Llegir el darrer butlletí
Tots els butlletins



   
   
 
 
   
   
 

Darreres publicacions

De Sòcrates a l'iPod. Una experiència d'aprenentatge de valors a secundària

Publicació: De Sòcrates a l'iPod. Una experiència d'aprenentatge de valors a secundària

En una societat tecnològica i complexa com la nostra cal ensenyar els nostres alumnes a pensar per ells mateixos, a fer-ho de forma creativa perquè puguin adaptar-se als canvis de la nostra època i amb la cura que els capaciti per conviure en pau amb un respecte democràtic a altres opcions diferents de la seva. Més que coneixements, en el futur els caldran habilitats que els permetin operar amb els coneixements disponibles. Aquesta proposta fa una aposta per aconseguir un pensament multidimensional, crític, creatiu i curós alhora, mitjançant l’aprenentatge de la filosofia a través de diversos recursos artístics, audiovisuals o tecnològics.


Por un nuevo pacto social y político

Publicació: Por un nuevo pacto social y político

Europa reclama una renovació d'idees i de plantejaments perquè té la percepció o la intuïció de no estar prou preparada per a una sèrie de reptes que en un futur pròxim li cauran a sobre. Malgrat els importants progressos que ha fet Europa en les últimes dècades, hi ha la impressió difusa que cal trobar noves respostes i repensar algunes coses. Per què? Perquè es perceben noves situacions com la globalització econòmica mundial, el del creixement malgrat el benestar general de sectors socials marginals, el de la insuficiència de recursos per mantenir l'actual nivell d'Estat del benestar i la seva estructura, el de la necessària renovació dels coneixements, el de la crisi demogràfica, el d'una massiva immigració extraeuropea, el de la pèrdua general de pes d'Europa, el de l'accentuació de la crisi de valors i falta de referents, el de la por dels benestants, d'haver de compartir el que tenen, el de la por dels necessitats, de ser deixats de banda. Davant aquests reptes, Europa disposa de recursos, mitjans humans i materials, i capacitat d'engendrar idees i projectes molt importants. Prou importants com per donar-los una resposta positiva.




 


Logotip del projecte edu21


Segueix la nostra actualitat també a Facebook