logotip del Centre d'Estudis Jordi Pujol

Centre d'Estudis Jordi Pujol

http://www.jordipujol.cat

 

 
logotip del Centre d'Estudis Jordi Pujol
rostre del Molt Honorable President Jordi Pujol
Català  |  Castellano  |  English      Mida del text: A+  A-
El nostre no és un nacionalisme de domini, sinó d'afirmació.
imatge de Jordi Pujol
 
    jordi pujolcentre d'estudis jordi pujol
Cerca avançada
   
   

Destaquem

22 de febrer de 2011
   
   

«Los catalanes ya pagan más»

15 de febrer de 2011
Jordi Pujol
«Los catalanes ya pagan más»

Aquestes últimes setmanes hem hagut de dedicar els nostres editorials a temes candents relacionats amb l’autogovern català –de fet relacionats amb la relació entre Catalunya i Espanya– i amb els canvis de rasant en l’àmbit econòmic i social tant a l’Estat com a Europa.



Llegir més

 

“L’Estat ens té collats pertot arreu”

20 de febrer de 2011
Artur Mas (Avui)

El President Mas adverteix que ara cal fer els deures, que la imatge d’Espanya s’ha deteriorat arreu del món i que si el govern retalla és perquè no hi ha alternativa. Però també que la negativa de Madrid a tot el que demanem, ens enforteix com a nació.

Descarregar en format PDF (237 KB)

 



J. Pujol: Desconcert esquerra europea

   
   

Actualitat

 
   
   

Resignació o independència? (1 i 2)

21 de febrer de 2011
Joan Majó (Ara)

Els últims anys han suposat un desencís amb Espanya que empenyarà molta gent a esdevenir independentista a contracor, però obligats després de sentir-se constantment menyspreats.

Descarregar en format PDF (342 KB)

 

El quart home del 23 F

19 de febrer de 2011
Manuel Cuyàs (Avui)

Dimecres fa trenta anys del cop d’Estat de Tejero, les conseqüències del qual van ser la LOAPA, l’antinacionalisme i l’antiautonomisme, tots tres encara vigents.

Descarregar en format PDF (98 KB)

 

Multiculturalisme al Regne Unit

20 de febrer de 2011
Montserrat Guibernau (La Vanguardia)

Dir que el multiculturalisme ha fallat és ignorar les polítiques que han permès integrar milers de persones que, mantenint-se vinculades al seu país d’origen, també se sentien orgulloses de ser britàniques.

Descarregar en format PDF (205 KB)

 

 

Per un lideratge educatiu integral

21 de febrer de 2011
Àngel Castiñeira (Ara)

L’educació és una tasca compartida per tothom, raó per la qual cal un nou contracte social que permeti compartir valors i remar en la mateixa direcció per afavorir la qualitat, el rigor i l’esforç en l’aprenentatge.

Descarregar en format PDF (164 KB)

 

Homes de Déu

19 de febrer de 2011
Juan José López Burniol (La Vanguardia)

Com en la pel•lícula De déus i homes, vivim un final d’època en què es dissol l’antic ordre sense que hagi nascut el que l’haurà de substituir. Mentrestant, hem de mantenir el sentit del treball, l’esperança i el valor d’agafar-nos al que considerem correcte.

Descarregar en format PDF (252 KB)

 

Lligats de peus i mans

20 de febrer de 2011
Francesc Sanuy (Avui)

En aquests moments de crisi és quan més fluïdes i lleials haurien de ser les relacions entre els fabricants i els governs dels territoris on tenen ubicades les plantes de producció, però aquí encara romanem atònits amb RENFE, Adif o la deslocalització de Sony.

Descarregar en format PDF (133 KB)

 

Portada d'un diari
 

Monogràfic 12

febrer 2011

Editorial (Jordi Pujol): El desconcert de l'esquerra europea

Col·laboradors: Josep M. Vallès, Pier Aldo Rovatti i Toni Cruanyes.

Llegir el darrer monogràfic
Tots els monogràfics



Butlletí 242

15/02/2011

Editorial (Jordi Pujol): «Los catalanes ya pagan más»

Col·laboradors: Diana Negre, Xavier Roig i Josep Marc Laporta.

Llegir el darrer butlletí
Tots els butlletins



   
   
 
 
   
   
 

Darreres publicacions

De Sòcrates a l'iPod. Una experiència d'aprenentatge de valors a secundària

Publicació: De Sòcrates a l'iPod. Una experiència d'aprenentatge de valors a secundària

En una societat tecnològica i complexa com la nostra cal ensenyar els nostres alumnes a pensar per ells mateixos, a fer-ho de forma creativa perquè puguin adaptar-se als canvis de la nostra època i amb la cura que els capaciti per conviure en pau amb un respecte democràtic a altres opcions diferents de la seva. Més que coneixements, en el futur els caldran habilitats que els permetin operar amb els coneixements disponibles. Aquesta proposta fa una aposta per aconseguir un pensament multidimensional, crític, creatiu i curós alhora, mitjançant l’aprenentatge de la filosofia a través de diversos recursos artístics, audiovisuals o tecnològics.


Por un nuevo pacto social y político

Publicació: Por un nuevo pacto social y político

Europa reclama una renovació d'idees i de plantejaments perquè té la percepció o la intuïció de no estar prou preparada per a una sèrie de reptes que en un futur pròxim li cauran a sobre. Malgrat els importants progressos que ha fet Europa en les últimes dècades, hi ha la impressió difusa que cal trobar noves respostes i repensar algunes coses. Per què? Perquè es perceben noves situacions com la globalització econòmica mundial, el del creixement malgrat el benestar general de sectors socials marginals, el de la insuficiència de recursos per mantenir l'actual nivell d'Estat del benestar i la seva estructura, el de la necessària renovació dels coneixements, el de la crisi demogràfica, el d'una massiva immigració extraeuropea, el de la pèrdua general de pes d'Europa, el de l'accentuació de la crisi de valors i falta de referents, el de la por dels benestants, d'haver de compartir el que tenen, el de la por dels necessitats, de ser deixats de banda. Davant aquests reptes, Europa disposa de recursos, mitjans humans i materials, i capacitat d'engendrar idees i projectes molt importants. Prou importants com per donar-los una resposta positiva.




 


Logotip del projecte edu21


Segueix la nostra actualitat també a Facebook

 

Calendari d’activitats